הזמנה טלפונית:
03-6336767

בשר טרי - התחרות החלה

בשר טרי נמכר באופן בלעדי על ידי משווק יחיד. כיום התחרות גוברת. אך כיצד התחרות תשפיע על הלקוח ועל המחיר?

השילוב שבין קצביה ובשר קפוא איכותי הוא המפתח העיקרי לארוחה משובחת בלא מעט בתים ישראליים. ואכן, רבים מאיתנו פונים לקצביות ולרשתות שיווק כמעט מדי שבוע בחיפושים אחר הנתח המושלם, ורצוי שיהיה מוצע במחיר האטרקטיבי ביותר. החדשות הטובות הן שתמורות שונות שחלו בשוק הבשר הטרי והקפוא בישראל בשנים האחרונות, ובכללן הגדלת התחרות, שינו את חוקי המשחק בצורה דרסטית. אז מה מצב הדברים בישראל נכון לעכשיו? לאילו שינויים היינו עדים לאחרונה? ומה ייתכן שצופן עבורנו העתיד?

ניצנים של תחרות

כלל ידוע בכלכלה הוא שככל שהיצע המוצרים שניתן לבחור מהם רחב יותר, כך המחירים של כל אחד מהם יורד. אין זה מקרי שבד בבד עם הדיבורים על הצורך להוריד את עלויות המחיה בישראל, בתחום החיוני של קולינריה אך גם בתחומים אחרים, מתייחסים להכנסת מתחרים חדשים לשדה המסחרי. גם משרד הכלכלה והתעשייה מודע לכך, כמובן, והוא נקט לאחרונה שני צעדים שנועדו להגדיל את אותה תחרות:

  • פרסום מכסות לייבוא של בשר טרי, כשהחדשות המשמעותיות הן פטור ממכס, כשהיקף המכסות עולה על 7,000 טון. צעד זה מעודד יבוא בכמויות נכבדות, כשעלותו ההתחלתית נמוכה משמעותית, ותוכל להשפיע לחיוב גם על עלות הבשר לצרכנים.
  • משרד החקלאות והרבנות הראשית החלו להעניק את אישוריהם גם לבתי מטבחיים מעבר לים. גם כאן, מדובר בחסכון בנקודת הקצה של היבואנים, שעשויה להיות מתורגמת להוזלת מחירים לצרכן בצורה משמעותית.

בשר טרי

השפעת ההקלות על התחרות

כתוצאה מהצעדים האלה, קל יותר להתחיל לייבא בשר בכמויות מסחריות, שיתחרה עם התוצרת המקומית. את ניצני השינוי הזה אפשר לראות כבר היום ברשתות השיווק. לפני כשנה השיקה שופרסל מותג פרטי בתחום הבשר, תוך מטרה לתפוס לא פחות ממחצית מנתח שוק בתחום הבשר. תחום זה שנשלט עד כה באופן כמעט בלעדי על ידי תנובה (באמצעות המותג "אדום אדום") וחברת דבאח, שהיוו עד לאחרונה כ-80% מנתח המכירות. ההבטחה של שופרסל הייתה למחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מאשר אלה המקובלים בשוק הבשר בישראל.

כיום, גם המותגים המובילים בישראל מבינים כי חוקי המשחק השתנו. אשתקד התחילה תנובה בייבוא של בשר טרי מפולין, תוך שהיא מתחרה גם במותג הפרטי שלה. השינוי הזה היה כרוך גם הוא בירידת מחירים, בין אם באופן ישיר ובין אם בצורה של מבצעים שהחלו להיות נפוצים יותר. בכל מקרה, מבחינתו של הצרכן הישראלי דומה כי השינויים הדרסטיים שחלים בתחום הזה הם חיוביים בעיקרם, מאחר שהם מגדילים את הסיכויים שנשלם פחות על הבשר שאנו צורכים. כך ניתן יהיה להמשיך ולצרוך בשר איכותי במחירים שפויים.

 

 

בואו לבקר!

כתובת: היצירה 6 אור יהודה (אזה"ת חדש)

שעות פתיחה:

ב-ג 7:00-18:00

ד-ה 7:00-19:00 

יום שישי 7:00-13:00

 

03-6336767